Lai uzlabotu Jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tiek izmantoti sīkfaili. Jūs jebkurā laikā varat izdzēst visus sīkfailus savā pārlūkprogrammā. Vairāk informācijas skatiet SIA „Lonas Latvija” Konfidencialitātes politikā. Es piekrītu

6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā

LONAS - Salda miega klubs

Šķiet, jūs vadāties pēc visiem galvenajiem kvalitatīva miega elementiem – esat izveidojuši miega rutīnu, jums ir kvalitatīvs matracis un spilvens, miegam netraucē apkārtējo troksnis vai gaisma. Tomēr katru vakaru pēc apgulšanās gultā valstāties no vieniem sāniem uz otriem? SALDA MIEGA KLUBA eksperti dalās ar 6 parastām ikdienas procedūrām, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā.

1. Aromterapija – atpūtas oāze jūsu guļamistabā

Aromterapijas laikā tiek izmantotas dažādas dabiskas izcelsmes ēteriskās eļļas. Šo eļļu sastāvā esošas vielas iedarbojas uz mūsu nervu sistēmu – palīdz cīnīties ar skumjām un stresu, ļauj ātrāk iegrimt dziļajā miegā.

Ja vēlaties savu guļamistabu padarīt par atpūtas oāzi, gaisa mitrinātājā vai ēteriskajām eļļām paredzētā svečturī iepiliniet dažus pilienus ēteriskas eļļas, kurai raksturīgas nomierinošas vai relaksējošas īpašības. Nomierinoši iedarbojas un kvalitatīvu miegu nodrošināt palīdz lavandas, kumelīšu, mandarīnu, palmrozes, melisu, majorāna, bergamotes, salvejas, citronu un apelsīnu smaržas. .

SALDA MIEGA KLUBS - 6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā- lonas.lv

2. Atslābināties palīdzēs klasiskā mūzika.

Ne vienam vien melomānam rodas jautājums – kā miegu ietekmē mūzika? Atbilde uz šo jautājumu atkarīga no tā, kādu žanru klausāties. Domājams, ka, klausoties roku, metālu vai citu smaga un intensīva ritma mūziku, ātri aizmigt neizdosies. Tomēr ir pierādīts, ka klasiskā mūzika uz mūsu nervu sistēmu iedarbojas pozitīvi: palēnina sirds ritmu, palīdz muskuļiem atslābināties un tādējādi vieglāk iegrimt dziļā, kvalitatīvā miegā.

Interesanti, ka zinātnieki nosauc pat kādu konkrētu dziesmu, kura rada vislabākos apstākļus iemigšanai. Neiroloģisko pētījumu kompānija MINDLAB INTERNATIONAL, kas darbojas Lielbritānijā, ir izpētījusi, ka nemieru vislabāk samazina un visātrāk aizmigt palīdz grupas MARCONI UNION un Lielbritānijas skaņas terapijas speciālistu radītā dziesma WEIGHTLESS. To paklausīties varat šeit >>.

SALDA MIEGA KLUBS - 6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā- lonas.lv

3. Miega maska – miega hormonu aktivizācijai.

Miega hormons melatonīns veidojas tikai tumsā, bet ko darīt, ja dažādu blakus faktoru dēļ guļamistabā nav pietiekami tumšs? Viens no visvienkāršākajiem risinājumu veidiem – miega maska. Taču svarīgi novērtēt to, ka mūsdienās miega maskas bieži kļūst tikai par skaistu aksesuāru, kurš zaudējis nepieciešamās kvalitātes īpašības. Tāpēc, izvēloties masku, obligāti jāpārliecinās, ka tā izgatavota ņemot vēra cilvēka sejas fizioloģisko struktūru. Tāpat jāpārbauda, vai maskas iekšpuse izgatavota no maiga, mīksta un ādai nekaitīga materiāla. .

4. Miegs un sports – divi nešķirami draugi.

Miegs un sports ir savstarpēji cieši savijušies mūsu ikdienas paradumi. Fiziskās aktivitātes pozitīvi ietekmē mūsu miegu – ātrāk iemiegam, mūsu miegs kļūst dziļāks, samazinās iespēja saslimt ar miega slimībām, tādām kā bezmiegs vai miega apnoja. Savukārt, kad esam kvalitatīvi izgulējušies, esam aktīvāki, uzlabojas mūsu reakcija un citi fiziskām aktivitātēm svarīgi faktori. .

Tomēr ieteicams izvairīties no aktīvas fiziskas darbošanās pirms miega. Gatavojoties gulētiešanai mūsu ķermeņa temperatūra dabiski mazliet samazinās, bet intensīvi sportojot – paceļas. Šī iemesla dēļ, kad pēc sportošanas apguļas gultā, var būt grūtāk aizmigt.

Ja sportošanai laiku varat veltīt tikai vakarā, ieteicams izvēlēties mazākas intensitātes nodarbības, piemēram, jogu.

SALDA MIEGA KLUBS - 6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā- lonas.lv

5. Elpošanas vingrinājumi – cīņai ar spriedzi.

Bezmiegs visbiežāk saistīts ar stresu, spriedzi, nemierīgām domām un piedzīvotām problēmām. Viens no iedarbīgākajiem veidiem, kā cīnīties ar spriedzi un stresu, – pareizi izpildāmi elpošanas vingrinājumi.

Viens no vispopulārākajiem elpošanas vingrinājumiem, kas palīdz uzveikt nemieru un spriedzi, kā arī ļauj ātrāk aizmigt, ir “4-7-8” tehnika. To izstrādāja Hārvarda universitātes medicīnas zinātņu doktors A. Vails [A. Weil]. Zinātnieks apgalvo, ka, veicot vingrinājumu divas reizes dienā, pēc 6–8 nedēļām izdosies iemigt minūtes laikā.

Kā izpildīt šo elpošanas vingrinājumu, zinātnieks māca savā sociālā tīkla YOUTUBE profilā >>.

SALDA MIEGA KLUBS - 6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā- lonas.lv

6. Pareiza viedo tehnoloģiju izmantošana pirms miega.

Tālrunis gultā – mūsu draugs vai ienaidnieks? Pareizi lietojot, tas var ievērojami uzlabot mūsu atpūtas kvalitāti. Mūsdienu pasaulē ir ļoti daudz dažādu rīku, kuri veicina labākas kvalitātes miegu – miega izsekošanas vai meditāciju lietotnes, modinātāji, kuri izvēlas vispiemērotāko laiku, lai celtos.

Tomēr mūsu viedtālruņos ir arī tādi elementi, kuri var diezgan stipri traucēt mūsu atpūtas kvalitātei. Tie ir: apgaismojums, skaņas, vibrācija un ierīces izplatāmie viļņi. Tos eliminēt palīdzēs nakts un lidojuma režīmi, kuri maina apgaismojumu, kā arī bloķē skaņas un elektromagnētiskos viļņus.

SALDA MIEGA KLUBS - 6 ikdienas procedūras, kas palīdzēs gulēt saldā un kvalitatīvā miegā- lonas.lv

Kvalitatīvs miegs – labas pašsajūtas pamats

Ja vēlamies būt enerģiski un darbīgi dienā, mums ir kvalitatīvi jāatpūšas naktī. Saskaroties ar bezmiega problēmām, nešaubīdamies izmēģiniet vienkāršas, taču noderīgas un iedarbīgas ikdienas procedūras. Garantējam, ka, pateicoties tām, nomierināties un atslābināties kļūs daudz vieglāk.

Vairāk padomu saldam miegam FACEBOOK grupā: SALDA MIEGA KLUBS