Lai uzlabotu Jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tiek izmantoti sīkfaili. Jūs jebkurā laikā varat izdzēst visus sīkfailus savā pārlūkprogrammā. Vairāk informācijas skatiet SIA „Lonas Latvija” Konfidencialitātes politikā. Es piekrītu

8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu

LONAS - Salda miega klubs

Cilvēkam aizmiegot, ķermenis atslābst, palēninās elpošana un tādejādi mēs pakāpeniski iegrimstam mierīgā, klusā un saldā nakts miegā. Tomēr cilvēki, kuriem elpošanu miegā pavada krākšana vai guļ blakus krācošam partnerim, nakts atpūtu iedomājas nedaudz savādāk. Gaisa plūsma elpošanas laikā sastopas ar šķēršļiem mūsu elpceļos, miegs kļūst ne tikai par skaļu, bet arī par ārkārtīgi nogurdinošu procesu.

Par to, kā cīnīties ar krākšanu un uzlabot gan savu, gan tuvinieku miegu, stāsta SALDA MIEGA KLUBA vēstnieki.

8 padomi, kas var palīdzēt tikt galā ar krākšanu

Krākšanas problēmas var rasties dažādu iemeslu dēļ – sākot no iedzimtiem un fizioloģiskiem un beidzot ar nepareiziem ieradumiem mūsu ikdienas dzīvē. Lai veiksmīgi atrisinātu problēmu, vispirms mums jānoskaidro tās rašanās iemesli. Ja izrādītos, ka krākšanu izraisa iedzimti vai fizioloģiski faktori, tad cīņai pret tiem ir vērts izmantot ārstu un citu šīs nozares profesionāļu zināšanas. Tomēr, ja krākšana rodas no kaitīgiem mūsu ieradumiem, tad daži vienkārši ikdienas padomi var kļūt par efektīvu risinājumu.

SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

1) Gulēšanai uz muguras – NĒ.

Lai gan miega speciālisti nosauc daudzas gulēšanas uz muguras priekšrocības, tomēr krācošam partnerim šī poza nav īpaši piemērota. Guļot šādā pozā atslābinās rīkles muskuļi, ieelpojot sāk vibrēt mīkstās aukslējas un mēlīte, tādejādi radot nepatīkamas krākšanas skaņas.

Ja esat pieradis gulēt šādā pozā un nav iespējams dabiski to mainīt, jums var palīdzēt viens ļoti vienkāršs triks. Pidžamas mugurpusē, lāpstiņu apvidū, iešujiet tenisa bumbiņu vai kaut ko citu līdzīga lieluma, ko varētu viegli piestiprināt un, galvenais, neasu objektu. Pateicoties tam, būs gandrīz neiespējami ērti apgulties uz muguras, bet ieradums gulēt uz muguras izzudīs jau dažu nedēļu laikā.

SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

2) Izvēlēsimies pareizo spilvenu.

Spilvenam, uz kura mēs guļam, ir nozīmīga ietekme uz krākšanas biežumu un intensitāti. Augsti, ārkārtīgi cieti un it kā stipri piebāzti spilveni neļauj kaklam atrasties dabiskā stāvoklī, tādejādi radot šķēršļus vieglai ieelpošanai un izelpošanai. Pēc speciālistu domām, saglabāt pareizu kakla pozīciju un samazināt krākšanas problēmu palīdzēs ORTOPĒDISKIE spilveni, kas nav augstāki par 10 cm.


SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

3) Būsim fiziski aktīvi.

Ir visiem zināms, ka krākšanu veicinošs apstāklis ir liekais svars. Ļoti bieži krākšanas problēmu izraisa biezs zemādas tauku slānis, kas neļauj viegli ieelpot un izelpot. Šajā kontekstā fiziskās aktivitātes kļūst ļoti svarīgas. Tās priekšrocības būs acīmredzamas gan cīņā ar lieko svaru, gan uzlabojot nakts miega kvalitāti un fizisko, kā arī emocionālo veselību.

Tomēr katram no mums piemērotākais fizisko aktivitāšu veids būs atšķirīgs. Vieniem labākais fizisko aktivitāšu veids ir staigāšana, citiem – skriešana, peldēšana vai riteņbraukšana, trešajiem – aktivitātes sporta zālē. Tāpēc meklējiet un neapstājieties, kamēr neatradīsiet to darbību, kas veicina fiziskās aktivitātes un patīk tieši jums.


SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

4) Vakaros – nekādu miltu un saldu ēdienu.

Iespējams, nebūsiet pārsteigti uzzinot, ka nepareizs uzturs arī ir saistīts ar krākšanu un tā intensitāti. Lai atrisinātu šo problēmu, speciālisti iesaka vakaros atteikties no miltu produktiem un tiem produktiem, kas satur daudz cukura. Tie veicina gļotu uzkrāšanos mutes dobumā, un tas apgrūtina gaisa nonākšanu elpceļos ieelpošanas un izelpas laikā.


SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

5) Sakiet NĒ kaitīgiem ieradumiem.

Alkohols tiek uzskatīts par vienu no spēcīgākajiem krākšanas kairinātājiem. Tas ļauj ķermenim atslābināties, tāpēc atslābinās arī rīkles muskuļi. Attiecīgi novājinās organisma dabiskās aizsardzības spējas, kas rada elpceļu nosprostošanos. Šī iemesla dēļ cilvēkiem, kuriem nākas sastapties ar krākšanu, nav ieteicams lietot alkoholu vismaz 4 stundas pirms gulētiešanas.


6) Ūdens, ūdens, ūdens!

Ārsti un uztura speciālisti mums vienmēr atgādina par ūdens nozīmi cilvēka organismā. Visi mēs zinām galvenās ūdens priekšrocības, bet, vai jūs zinājāt, ka tas palīdz samazināt krākšanu? Kad mūsu organisms saņem nepietiekamu izdzertā ūdens daudzumu, rīkles un deguna gļotāda izžūst, kļūst lipīga un neļauj gaisam viegli iekļūt un iziet. Attiecīgi mēs sākam izdot krākšanas skaņas, kas traucēs gan mums, gan tiem, kuri guļ mums blakus. Tātad – ūdens, ūdens, ūdens!


SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

7) Vide, kas ir ideāli piemērota miegam.

Guļot nevēdinātā telpā, uz vecā matrača vai spilvena, kurā ir sakrājies daudz putekļu, pastāv diezgan liela iespēja, ka nāksies saskarties ar alerģijas simptomiem. Piemēram, krākšanu. Alerģiju, kā arī krākšanu, var izraisīt mājdzīvnieki, kas guļ kopā vienā istabā. Ja vēlaties labāk atpūsties, mēģiniet mājdzīvnieki izmitināt blakus esošajās telpās.


SALDA MIEGA KLUBS - 8 soļi, lai cīnītos pret krākšanu - LONAS.LV

8) Dziedāsim!

Dziedāšana palīdz novērst krākšanu. Izklausās neticami, bet tā ir taisnība! Saskaņā ar viena zinātniskā pētījuma datiem kas tika veikts pirms dažiem gadiem, dziedāšana ir viens no efektīvākajiem veidiem cīņā pret krākšanu. Veiktajā pētījumā par krākšanu dalībnieki tika sadalīti divās grupās, no kuriem vieni sāka apmeklēt regulāras kora nodarbības, bet pārējie dzīvoja kā parasti. Pētījuma rezultāti atklāja, ka krākšana tiem, kuri sāka dziedāt, samazinājās vai pavisam pazuda, kamēr otrās grupas krākšanas problēmas palika nemainīgas. Pētnieki uzskata, ka iemesls tam ir trenēti dziedātāju rīkles muskuļi.

Vairāk padomu saldam miegam LONAS FACEBOOK grupā: SALDA MIEGA KLUBS