Lai uzlabotu Jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tiek izmantoti sīkfaili. Jūs jebkurā laikā varat izdzēst visus sīkfailus savā pārlūkprogrammā. Vairāk informācijas skatiet SIA „Lonas Latvija” Konfidencialitātes politikā. Es piekrītu

Kā izvēlēties virsmatraci?

Joprojām nomoka gulēšana uz neērta dīvāna? Vai esat noguris no vecā un cietā gultas matrača? Reizēm padomājat, cik labi būtu atgūt kvalitatīvu miegu? Mums ir risinājums, kas garantēs labu un mierīgu miegu, nepārvietojot jūsu dīvāngultu un pat atstājot jūsu esošo matraci savā vietā. Viss, kas jums vajadzīgs, ir ērts, praktisks un kvalitatīvs virsmatracis. Tikai — kā to izvēlēties?

Lai gan šodien virsmatraču izvēle ir plaša, izvēlēties piemērotu virsmatraci var būt sarežģīti. No lētākiem un vienkāršākiem līdz biezākiem un ērtākiem. Lielākoties jūsu izvēli noteiks individuālās vajadzības, taču, izvēloties piemērotu virsmatraci, būtu jāzina vēl dažas lietas.

LONAS - Virsmatrači

Virsmatrača materiāli

Pirms virsmatrača iegādes padomājiet, kā jūtaties labāk — guļot uz dabīgu šķiedru pamatnes vai sintētiskas. Kā dabīgo, tā sintētisko materiālu audumiem ir priekšrocības un trūkumi, tādēļ, izvēloties virsmatrača materiālu, apsveriet savas vajadzības. Vilnas, dūnu, kokvilnas, spalvu un poliestera virsmatrači ir uzskatāmi par dabīgiem, savukārt porolona, lateksa un viskoelastīgie virsmatrači parasti ir attiecināmi uz sintētiskiem. Tomēr pirms iegādes vajadzētu noskaidrot, vai materiāls patiešām ir dabīgs, vai sintētisks, jo, piemēram, latekss var būt gan dabīgs, gan sintētisks, bet, lai virsmatračus padarītu universālus, ražotāji bieži kombinē dažādus materiālus savā starpā. Ir svarīgi atlasīt, kuriem materiāliem būs nepieciešamās īpašības.

Dabīga sastāva virsmatraču priekšrocības:

  • Regulē atbilstošu temperatūru
  • Neizraisa alerģisku reakciju
  • Piešķir dabīgu mīkstumu

Dabīga sastāva virsmatraču trūkumi:

  • Ātrāk zaudē formu
  • Īsāks kalpošanas laiks
  • Sliktāks atbalsts ķermenim

Sintētisko virsmatraču priekšrocības:

  • Ilgmūžīgums
  • Uztver kustības
  • Mazina ķermeņa un muguras sāpes, jo labi pielāgojas ķermeņa formām
  • Iespēja sadalīt pa anatomiskajām zonām
  • Bieži tiem ir novelkami pārvalki, ko viegli izmazgāt

Sintētisko virsmatraču trūkumi:

  • Iespējama alerģiska reakcija
  • Nav piemēroti tiem, kas svīst
  • Lietošanas sākumā izdala ķīmisku smaku

Dažu materiālu izgatavošana un apstrāde ir dārgāka nekā citu materiālu, piemēram, viskoelastīgos virsmatračus izgriež no lieliem porolona blokiem nepieciešamajos izmēros, savukārt lateksa virsmatračus apstrādā tādās formās, kādas redzat veikalos. Tāpēc pirms iegādes vienmēr nosakiet skaidru budžetu.

Virsmatrača biezums

Ja, pērkot virsmatraci, jūsu mērķis ir paaugstināt esošo matraci vai dīvāngultu, lai tā kļūtu gludāka, vai piešķirt tai terapeitiskās īpašības, sniedzot labāku atbalstu ķermenim, tad ir svarīgi pievērst uzmanību virsmatrača biezumam. To ieteicams izvēlēties pēc komforta līmeņa, ko vēlaties sasniegt, un vecā matrača vai dīvāngultas stāvokļa. Virsmatraču biezumu parasti iedala trīs grupās:

• 3 cm biezs. Plānākus virsmatračus parasti izmanto higiēnas apsvērumu dēļ un lai aizsargātu dīvānu vai matraci. Šāda biezuma virsmatračus parasti izmanto, ja matracis vai dīvāngulta ir pietiekami jauna, bet jums ir nepieciešams mīkstāks papildu slānis, vai vienkārši vēlaties samazināt dīvānā esošās spraugas. Šāda veida virsmatrači var palīdzēt, lai savienotu vairākus dažādu augstumu matračus, jo 3 cm virsmatracis var novērst nelielu atšķirību starp savienotiem matračiem. Tomēr šāda biezuma virsmatracis nebūs labākā izvēle, lai sniegtu papildu atbalstu jūsu ķermenim.

• 5 cm biezs. Šis virsmatracis ir izturīgāks un sniedz lielāku atbalstu. Tas ir labs starpvariants gan lielākam komfortam, gan labākam ķermeņa atbalstam miega laikā. 5 cm biezs virsmatracis var būt lieliska izvēle pārim ar dažādām vajadzībām, piemēram, ja vienam vairāk patīk komforts, bet otram patīk cietāka pamatne gulēšanai, tāpēc šis vidēji biezais virsmatracis derēs abiem.

• 7 cm biezs. 7 cm biezs virsmatracis ir uzskatāms par biezāko no virsmatraču veidiem. Tas būs lieliski piemērots, lai nosegtu veco matraci vai dīvāngultu, kas zaudējusi formu un nepieciešamo atbalstu. Pietiekami biezs virsmatracis nodrošinās pareizu atbalstu ķermenim un novērsīs visus vecās gultas pamatnes negludumus. Biezāko virsmatraci vajadzētu izvēlēties, ja kardināli vēlaties uzlabot miega kvalitāti, nemainot pašu matraci vai dīvānu.

LONAS - Virsmatrači

Virsmatrača cietība

Virsmatrača cietība arī ir viena no būtiskām īpašībām, kas nodrošina komfortu un miega kvalitāti. Lai gan speciālisti apgalvo, ka, izvēloties virsmatraci, svarīgākais ir ieklausīties ķermenī, taču apsverot, kādas cietības virsmatraci izvēlēties, ir svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kādā pozā parasti guļat: uz vēdera, sāniem vai muguras.

Ja jums patīk gulēt uz sāniem, vislabāk izvēlēties mīkstu vai vidēji cietu virsmatraci. Šajā gadījumā pārāk ciets virsmatracis radīs lieku spiedienu uz ķermeņa atbalsta punktiem, un jūsu mugurkauls izlieksies. Ja vairāk guļat uz muguras vai vēdera, izvēlieties cietāku virsmatraci. Pārāk mīksta sastāva virsmatracis, guļot šādās pozīcijās, nenodrošinās pareizu ķermeņa līdzsvaru, kas var pāriet muguras, plecu, kakla, mugurkaula sāpēs vai pat galvassāpēs.

Secinājums

Komforts ir subjektīva un individuāla lieta. Izvēloties piemērotu virsmatraci, jāizvērtē pēc iespējas vairāk aspektu, jo ikviena pārdomāta detaļa tuvinās jūs maksimālam komfortam.

Par virsmatraču materiāliem, cietību un biezumu jau zinām, taču, izvēloties virsmatraci, neaizmirstiet arī par savām individuālajām vajadzībām, vēlamā komforta līmeni, esošā matrača vai dīvāngultas lielumu un stāvokli, budžeta rāmjiem un citām savām prioritātēm. Tikai jūs zināt, kas jums tiešām ir vajadzīgs, savukārt piemērota pamatne gulēšanai gādās, lai nākamās dienas rītā jūs pamostos moži un atpūtušies.

Pietiks mocīties, guļot neērtā dīvāngultā vai uz veca matrača... Līdz pilnai laimei un komfortam jūs šķir tikai viens lēmums — jūtieties enerģiski, darbaspējīgi un laimīgi, izvēloties piemērotu virsmatraci. Labi izgulējušies, jūs ne tikai paaugstināsiet darba efektivitāti, bet arī varēsiet lepoties par dienā paveiktajiem darbiem.

Vai kādreiz esat padomājuši, cik maz vajag, lai sāktu dzīvot pilnvērtīgi? :)

LONAS VIRSMATRAČI

Virsmatracis MEMOSPACE 7 Virsmatracis MEMOSPACE 5 Virsmatracis LONO-TEC II Virsmatracis LONO-TEC I