Lai uzlabotu Jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tiek izmantoti sīkfaili. Jūs jebkurā laikā varat izdzēst visus sīkfailus savā pārlūkprogrammā. Vairāk informācijas skatiet SIA „Lonas Latvija” Konfidencialitātes politikā. Es piekrītu

Liek aizdomāties: biežs alerģiju un ķermeņa sāpju iemesls – matracis

LONAS - Salda Miega Klubs

Ikdienas rūpju un stresa nogurdināti, no rīta ceļamies un vakarā ejam gulēt ar vienīgo vēlmi – labi izgulēties. Kad tas nav izdevies, sākam veidot miega rituālus, interesējamies par miega cikliem, izmēģinām dažādas atpūtas vērošanas ierīces. Tomēr reizēm mēs neidentificējam, bet varbūt arī nezinām, ka pie daudziem mūsu sliktas pašsajūtas simptomiem vainīgs var būt neviens cits kā mūsu matracis.

Kā apgalvo sabiedrības LONAS, kurai ir ilggadēja pieredze matraču ražošanas tirgū, vadītājs Doms Jakutis [Domas Jakutis], ir pierasts domāt, ka nepiemērots matracis var izraisīt tikai muguras vai kakla sāpes. Patiesībā, kā viņš norāda, gultas pamats cilvēka pašsajūtu kopumā ietekmē daudz vairāk, nekā lielākā daļa no mums aizdomājas.

“To, ka matracis ir viens no galvenajiem kvalitatīva miega faktoriem, droši vien apstiprinātu ikviens. Tomēr cilvēki ir pārsteigti, uzzinot, ka matracis var kļūt ne vien par pastāvīgu ķermeņa sāpju, bet arī hronisku saslimšanu un pat slikta garastāvokļa iemeslu. Tieši tāpēc, izvēloties matraci, ļoti svarīgi novērtēt ikvienu tā parametru – no pielāgošanās individuālām cilvēka ķermeņa formām līdz materiāliem, no kādiem tas izgatavots,” saka LONAS vadītājs Doms Jakutis.

Nekvalitatīvs matracis – alerģiju un sāpju iemesls

Apsārtušas, asarojošas acis, klepus vai šķaudīšana no rītiem var brīdināt par alerģiju, kuru izraisa vecs un netīrāms matracis. Pateicoties mitrai un siltai videi, matrači ir ideāla vieta, kur vairoties dažādiem mikroorganismiem, no kuriem visbiežāk sastopamie – alerģiskas reakcijas izraisošās putekļu ērcītes.

SALDA MIEGA KLUBS -Liek aizdomāties: biežs alerģiju un ķermeņa sāpju iemesls – matracis  - lonas.lv

“Kaut arī, pirkdami matraci, izvēlamies to ilgam laikam, ir svarīgi saprast, ka pat viskvalitatīvākais produkts nav mūžīgs. Parasti vienu matraci ieteicams lietot aptuveni septiņus gadus. Lai izvairītos no alerģijām, vismaz reizi 2–3 mēnešos matraci vajadzētu izsūkt ar putekļu sūcēju un apgriezt uz otru pusi. Ideāli – veikt ķīmisko tīrīšanu ar speciāli tam paredzētu tīrīšanas aparātu. Tāpat ir svarīgi izvēlēties produktus ar noņemamu pārvalku, kurus vēlāk var viegli iztīrīt tīrītavā vai izmazgāt mājas apstākļos,” iesaka D. Jakutis.

Kā norāda LONAS vadītājs, nepiemērots matracis bieži kļūst arī par muguras, jostasvietas un locītavu sāpju iemeslu.

“Pārāk mīksts matracis var izraisīt sāpīgas sekas ilgtermiņā, piemēram, mugurkaula deformāciju. Pārāk ciets – spiest cīpslas, radot pastāvīgas sāpes ķermenī. Šo iemeslu dēļ, pirms iegādāties matraci, vispirms rekomendējam izmantot ražotāju piedāvājamo matrača iepriekšējas izmēģināšanas iespēju un gultas pamatu notestēt mājās,” saka LONAS vadītājs.

Var paaugstināt stresa līmeni organismā

D. Jakutis uzsver, ka slikti izvēlēts matracis negatīvi ietekmē ne tikai mūsu fizisko, bet arī psiholoģisko pašsajūtu. Apguļoties uz veca, neērta matrača, aizmigšanas process kļūs garāks. Attiecīgi, var rasties nemiers, sākt nākt virsū uzmācīgas, diennakts tumšajam laikam sevišķi raksturīgas, drūmas domas.

“2008. gadā Oklahomas universitātes zinātnieki veica pētījumu, kura laikā noskaidroja, ka vecs vai nepareizi izvēlēts matracis ir viens no faktoriem, kas paaugstina stresa līmeni mūsu organismā. Pēc sliktas izgulēšanās mūsu organismā ievērojami palielinās stresa hormona kortizola daudzums,” apgalvo D. Jakutis.

Pēc speciālista vārdiem, pat guļot pa 7–9 stundām naktī un ievērojot regulāru miega rutīnu, nekvalitatīva matrača dēļ varam mosties noguruši, miegaini un neatpūtušies.

Personīgās īpašības – augstāk par citiem atlases kritērijiem

Uz jautājumu, kā lai izvēlas to vienīgo, individuālām cilvēka vajadzībām atbilstošo produktu, LONAS vadītājs atbild, ka vēlams kritiski izanalizēt savus miega ieradumus.

Izvēloties matraci, svarīgi pievērst uzmanību arī tam, kādā pozā visbiežāk guļam. Tiem, kuri guļ uz sāniem, vispiemērotākie ir mīksti matrači, uz muguras – cieti, bet tiem, kas guļ uz vēdera, rekomendējam izvēlēties vidēji cietu matraci. Tomēr, ja pat, ievērojot rekomendācijas, pēc mēneša vai diviem esat sajutuši, ka matracis ir nepiemērots, varat izmēģināt virsmatračus, kuri pēc vajadzības padarīs esošo gultas pamatu mīkstāku vai cietāku,” apgalvo LONAS vadītājs.

Kā norāda D. Jakutis, matracim būtu jābūt vismaz 15 centimetrus garākam par cilvēka augumu, bet tā cietību izvēlēties palīdzēs arī personīgais svars. Jo lielāks svars, jo cietākam būtu jābūt matracim. Ja gultā guļ divatā, tad eksperts rekomendē izvēlēties viskoelastāna poliuretāna vai lateksa matračus. Tie nepārvada blakus guļošās personas kustības, tādējādi nodrošinot mierīgu nakts atpūtu.

Iegriežoties LONAS salonā, nepietiek tikai ar celi pārbaudīt matrača cietību tā mīkstākajā vietā – pa vidu. Nepieciešams apgulties un pagulēt vismaz dažas minūtes. Tikai tā var sajust, vai ķermenis atslābinās un matracis ir piemērots.

Vairāk laba miega ieteikumu LONAS Facebook grupā: SALDA MIEGA KLUBS

SALDA MIEGA KLUBS - Miega traucējumi un to radāmie draudi – kā no tiem izvairīties? - lonas.lv