„Lonas” ir iegādājies mājas tekstila uzņēmumu un paplašinās sortimentu: pirms tam kļuva par slepeno pircēju
Lietuvas uzņēmums „Lonas”, kas ražo matračus un gultas un darbojas jau 25 gadus, tagad klientiem piedāvās ne tikai savus ierastos produktus. „Lonas” ir iegādājies un savai grupai pievienojis uzņēmumu „Fejas Nams”, kas darbojas jau septiņus gadus.
Lai arī „Lonas” grupu līdz šim veidoja seši uzņēmumi, tomēr „Fejas Nams” kļuva par pirmo, kas ir nevis nodibināts, bet nopirkts.
Ideju ierasto sortimentu papildināt ar mājas tekstilu, jo sevišķi gultas veļu, uzņēmumam ierosināja paši klienti. Uzņēmuma „Lonas” vadītājs Doms Jakutis pastāstīja, ka pircēji, iegādājoties gultas vai matračus, daudzas reizes ir jautājuši, kāpēc nav iespējams nopirkt gultas piederumus.
„Ne tikai guļamistaba, gulta, labs miegs, bet arī gultas piederumi jau sen bija mūsu redzeslokā. Mēs esam ieguvuši ne tikai uzņēmumu, bet arī cilvēkus ar pieredzi un izpratni, tāpēc domāju, ka, apvienojot sinerģiju, mēs izdarīsim daudz labu lietu.
No uzņēmējdarbības viedokļa līdz šim mums bij reti iegādājamas preces, bet viena no svarīgākajām lietām uzņemējdarbībā ir – atrast tādu preču kategoriju, kuru būtu aktuāli atjaunināt biežāk. Šajā kategorijā ietilpst arī gultas piederumi. Tos pērk biežāk, dažreiz – vairākus komplektus, pērk arī dāvināšanai,” pastāstīja D. Jakutis.
Lai gan „Lonas” bija iecerējis pats sākt ražot gultas veļu, tomēr šī ideja tika atmesta pēc vairāku izmēģinājuma komplektu izgatavošanas.
„Lai ienāktu jaunā nozarē, ir jānoiet tāls ceļš, un tas ir liels darbs, kas prasa ne tikai zināšanas. Lai kļūtu veiksmīgs, radītu jaunu produktu, ir jāizdara daudz kļūdu. Tāpēc mēs sākām sarunas ar uzņēmumu „Fejas Nams, kam ir labi attīstīta interneta tirdzniecība, kas pārdod mājas tekstilu un visu, kas saistīts ar mājām un mājīgumu. Lielākā daļa sortimenta ir tieši gultas piederumi,” sacīja D. Jakutis.
Izpētījuši Lietuvas mājas tekstila tirgu, Lietuvas matraču un gultu ražotāji uzņēmumu „Fejas Nams” izvēlējās vērtību atbilstības dēļ.
„Mums ļoti svarīga bija attieksme pret klientu. Pirms tam mēs paši kļuvām par „Fejas Nams” „slepenajiem pircējiem” – iepirkāmies un testējām, kā uzņēmums komunicē ar klientiem, kāda ir apkalpošana. Patika gādība, viss process, kad par pircēju rūpējas no sākuma līdz pārdošanai un pēc tās. Tas ļoti atbilst arī mūsu filozofijai,” sacīja D. Jakutis.
„Fejas Nams” vadītāja Svajūnė Vainauskienė stāsta, ka šis zīmols ir viņas pašas radīts, tāpēc lēmums apvienoties ar Lietuvas lielāko matraču ražotāju nebija viegls.
„Es daudz laika veltīju pārdomām, apsverot visus „par” un „pret”, jo „Fejas Nams” ir mans „bērns”, mans veidojums, kam ir skaidra koncepcija, stils, skatījums.
Es analizēju „Lonas” vērtības un redzēju, ka mēs ejam vienu ceļu. Uzņēmums mani fascinēja ar saviem augstajiem kvalitātes standartiem, attieksmi pret klientu, lietuviešu kultūras un tradīciju kopšanu, to visu apvienojot ar mūsdienu tehnoloģijām, stila izjūtu un patiesām rūpēm par to, lai ikvienam miegs un atpūta būtu kvalitatīvi un ar maksimālu komfortu.
Kad iepazinos ar komandu, sajutu sinerģijas potenciālu. Es arī redzēju, ka „Fejas Nams” sortiments lieliski iekļaujas „Lonas” koncepcijā, tāpēc jautājumu vairs nebija.
Tā kā mēs savā darbībā ļoti papildinām viens otru, es ticu, ka, apvienojot savas zināšanas, pieredzi un sortimentu, mēs ne tikai varam saviem klientiem vienuviet piedāvāt visu nepieciešamo komfortablai dzīvei un atpūtai, bet arī nodrošināt ilgstošu kvalitāti. Mums jau tagad ir lielas ambīcijas,” sacīja S. Vainauskiene.
Runājot par tirgu, S. Vainauskiene sacīja, ka „Fejas Nams” virziens līdz šim ir bijis elektronisks un ģeogrāfisks: „Man nebija mērķa paplašināties ar stacionārajiem veikaliem. Tagad mēs esam visās trijās Baltijas valstīs, esam izmēģinājuši ETSY un AMAZON platformas. Tikai augot pamazām sāka rasties ideja, ka, apvienojot „online” un „offline” spēkus, varam sasniegt vairāk, tāpēc viss jau ir tuvākajos plānos.”
Uzņēmumam „Fejas Nams” ir skaidrs stils un izstrādāta koncepcija, un, balstoties uz lietotāju pieredzi, tas pastāvīgi uzlabo elektronisko tirdzniecību.
„Mēs ļoti attīrām savu produktu kvalitāti, atsakāmies no zemas kvalitātes piegādātājiem.
Daudzus produktus mēs izstrādājam paši, sadarbojoties ar speciālistu komandām. Mēs neesam tikai e-veikals – mēs rūpējamies par savas auditorijas izglītošanu, sniedzam ieteikumus, ļoti bieži palīdzam radīt mājīgāku māju un interjeru.
Mēs pirmie Lietuvā atvērām platformu, kur klients no piedāvātajiem audumiem pats var izveidot sev gultas veļu. Mēs nestāvam uz vietas, integrējam Lietuvas ražotājus un pazīstamus ārzemju zīmolus, piedāvājot nestandarta gultas veļas šūšanu visās Baltijas valstīs – tā ir mūsu stiprā puse,” pastāstīja S. Vainauskiene.
„Lonas”, kam ir savi firmas veikali Lietuvā un Rīgā, sortimentu papildinās ar mājas tekstilu, kā arī tiek apsvērta iespēja atvērt atsevišķus „Fejas Nams” salonus. Sākot ar nākamo gadu, „Lonas” plāno izvērsties arī Igaunijā.