Modeļu darbs jaunajā uzņēmuma Lonas reklāmā uzticēts aitām
"Radījām reklāmas LONAS sižetu, kurā tēlo aitas, padomājām, ka bija jārada divi sižeti. Viens būtu tāds, kāds tas ir šobrīd – kas prezentē LONAS, bet otrs – šīs reklāmas veidošanas vēsture. Iespējams, populārāks būtu tieši otrais", – jokoja lietuviešu matraču ražotājs sabiedrības LONAS ģenerāldirektors Kazimiers Jakutis. Jaunajā reklāmā matračus ražojošais uzņēmums LONAS izvēlējās netradicionālu risinājumu – par modeļiem "nolīga" aitas. Reklāmas ideju sabiedrībai piedāvāja viena no reklāmas aģentūrām, bet ar projektu strādāja Alberto Berton Giacchetti – itālis, reklāmas speciālists.
"Sākotnējā doma bija vienkāršāka – jo nevarēdams aizmigt, cilvēks taču skaita aitas, tāpēc tās arī tika izvēlētas. Domājām veidot "datorizētās aitas", taču tas izrādījās diezgan dārgi. Tad dzima ideja nofilmēt īstās aitas", – stāsta uzņēmuma LONAS pārdošanas vadītājs Doms Jakutis.
Apjautājoties vairākās aitkopības saimniecībās, reklāmas speciālisti atrada arī nākamos modeļus. Aitas tika atlasītas pēc to izskata – lai nebūtu pārāk lielas, nedz pārāk mazas, nedz pārāk sprogainas. No saimniecības Molētu rajonā uz Viļņu atvestās nākamās aktrises tika izmazgātas, saķemmētas un safrizētas. Tad ieradās veterinārijas speciālists, kurš aitas-aktrises iemidzināja. Ārsts norādīja, ka aitas drīkst iemidzināt tikai uz četrām stundām, kas nozīmēja, ka tajā laikā bija gan jānofilmē video klips, gan arī jānoorganizē foto sesija. Reklāmas aģentūra izvēlējās arī aktieri – cilvēku. Blakus gultas vidū guļošajam vīrietim tika noguldītas divas guļošas aitas. Bija sagatavotas trīs, taču, pēc D. Jakutis teiktā, visas trīs gultā neietilpa: "Pietika ar divām". Aitas gulēja uz viena no dārgākajiem uzņēmuma LONAS ražotajiem matračiem.
"Vēlāk matrača pārvalku nācās izmest, jo, aitām iemiegot, atslābinājās ne tikai to muskuļi, bet arī citi iekšējie orgāni", – jokoja D. Jakutis. Pēc D. Jakutis teiktā, dzīvnieku tiesību aizstāvjiem nav jāuztraucas – aitas tika nolīgtas un iemidzinātas, pieskatot un konsultējot veterinārārstam.
Jaunajā reklāmas kampaņā sabiedrība LONAS prezentē iepriekšējā gadā kopā ar dizaineri Nauru Kalinausku izstrādāto pirmo lietuviešu matraču kolekciju. Par šo kolekciju uzņēmums saņēma "Laba dizaina" diplomu. "Tyla", "Harmonija" un "Mūza" – nečīkstoši atsperu, viskolestāna un greznie lateksa matrači, kas pielāgojas ķermenim. Matraču pārvalki ir izgatavoti no kokvilnas un bambusa šķiedru auduma. Lietuviešu matračus ražotāji sauc par cilvēkam un videi draudzīgiem – to ražošanā tiek izmantoti dabiski, droši un sertificēti materiāli.