Lai uzlabotu Jūsu interneta pārlūkošanas pieredzi, tiek izmantoti sīkfaili. Jūs jebkurā laikā varat izdzēst visus sīkfailus savā pārlūkprogrammā. Vairāk informācijas skatiet SIA „Lonas Latvija” Konfidencialitātes politikā. Es piekrītu

Panika ietekmē miegu, slikts miegs – imunitāti. Kā varam sev palīdzēt?

LONAS - Salda Miega Klubs

Pašreizējā globālās pandēmijas situācijā mēs saskaramies ne tikai ar slimības draudiem, bet arī ar apkārt valdošo satraukumu, nenoteiktību un paniku. Tomēr, satraucoties par nākotni, par savu un apkārtējo cilvēku veselību, mēs paši sev radām paradoksālu situāciju: panika un bailes negatīvi ietekmē mūsu miegu, bet slikts miegs vājina imunitāti. LONAS SALDA MIEGA KLUBA vēstnieki aicina neļaut satraukumam pārņemt prātu un piespiedu atvaļinājumu mājās izmantot, lai izstrādātu pareizu miega režīmu.

Prioritāte – mierīgs miegs

„Lai arī garākas miega stundas nekā parasti, iespējams, neuzlabos mūsu imunitāti, taču pārāk īss vai sliktas kvalitātes miegs to noteikti vājinās. Miega laikā mūsu ķermenis ražo un izdala citokīnus – olbaltumvielas, kas atbild par imūnsistēmas aktivizēšanu un cīņu pret infekcijām un iekaisumu. Ja rodas miega traucējumi, to rezultātā tiek traucēta arī citokīnu ražošana, un tas izraisa organisma pretestības vājināšanos,” saka SALDA MIEGA KLUBA vēstnieks Vitalijs Majorovs.

Miega eksperts atgādina, ka pieaugušajiem ieteicams gulēt vidēji 7–8 stundas naktī. Pēc V. Majorova teiktā, ja naktī ir gulēts mazāk, miegs bijis nepietiekami kvalitatīvs vai dienas laikā jūtat enerģijas trūkumu, nav jābaidās no īsa pēcpusdienas snaudiena. Tiesa, tam nevajadzētu būt ilgākam par pusstundu.

„Pētījumi pierāda, ka darba dienas laikā gultas apgulties un atpūsties 20–30 minūtes ir noderīgi, gan cīnoties pret stresa postošo ietekmi, gan imunitātes stiprināšanai. Šajā karantīnas periodā strādājot mājās, mums ir vienkārši ideāli apstākļi īsam pēcpusdienas miegam,” saka SALDA MIEGA KLUBA vēstnieks.

Panika – mierīga miega ienaidnieks

Tomēr SALDA MIEGA KLUBA vēstnieks atzīmē, ka šodien mierīgu miegu, kas ir tik svarīgs ikvienam no mums, sarežģī sabiedrībā valdošās bailes un nenoteiktība. Eksperts atgādina, ka stresojot un baidoties – it īpaši vakarā – mēs iznīcinām apstākļus, kuri nodrošina kvalitatīvu nakts miegu, kas tik svarīgs imunitātei.

„Vakarā mūsu organismam jānomierinās un jāsagatavojas nakts atpūtai. Tam palīdz miega hormona melatonīna izdalīšanās. Tomēr, saskaroties ar paniku, bailēm vai stresu, mūsu ķermenis neražo melatonīnu, bet gan tieši pretēji – par dabisko modinātāju dēvēto hormonu kortizolu,” stāsta V. Majorovs.

Virsnieru dziedzeros ražotais hormons kortizols sagatavo mūs aktīvai darbībai un liek nervu šūnām darboties. Visaugstākais kortizola līmenis parasti ir no rīta, bet dienas beigās hormona līmenim organismā vajadzētu dabiski samazināties.

„Kad jūtam stresu vai nemieru, kortizola līmenis saglabājas augsts pat vakarā vai naktī, un, kad nevaram aizmigt, ilgi grozoties no vieniem sāniem uz otriem, mēs trauksmes stāvokli tikai vēl vairāk saasinām. Šī iemesla dēļ visefektīvākais veids tiem, kam ir bailes, stress vai miega traucējumi, ir īpašas relaksācijas un stresa pārvarēšanas metodes,” saka SALDA MIEGA KLUBA vēstnieks.

Ieteikumi, kā tikt galā ar nemieru un paniku

Miega eksperts V. Majorovs dalās ar dažiem vienkāršiem, taču efektīviem ieteikumiem, kā tikt galā ar ķermeni un prātu pārņemošu satraukumu un paniku.

Ieteikumi imunitātes stiprināšanai

Eksperts norāda, ka cīņā pret paniku ne mazāk svarīga ir laba pašsajūta. Šī iemesla dēļ V. Majorovs aicina vadīties pēc dažiem būtiskiem ieteikumiem, kas palīdzēs stiprināt imunitāti.

Mēs ticam, ka, ievērojot visus šos ieteikumus, karantīnas periodā jūs ne tikai būsiet mierīgāki, bet arī daudz stiprāki un veselīgāki. Vienmēr varat uzdot jautājumus un atrast vairāk noderīgu ieteikumu FACEBOOK grupā: SALDA MIEGA KLUBS. Lai labs noskaņojums un veselība!

Vairāk laba miega ieteikumu LONAS Facebook grupā: SALDA MIEGA KLUBS